Asiakasreklamaation ei tarvitse olla vaikea paikka yrittäjälle kun sen hoitaa oikein.
Asiakkaan on ensin huomioitava kun huomaa omasta mielestään virheen tapahtuneen tai on tyytymätön saamaansa tuotteeseen tai palveluun on oltava yritykseen yhteydessä mahdollisimman pian, sillä kuluttajansuojalain mukaan valitusaika on 2 kk. Kun aletaan neuvottelemaan sopivasta hyvityksestä kannattaa se tehdä kirjallisesti ja välttää esim soittamista tai paikalla päällä käyntiä. Jos valitus yrittäjälle ei tuota tulosta kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaiseen. He osaavat auttaa niin yrittäjää kuin asiakasta.
Kun yrittäjä huomaa palvelussaan tai tuotteessaan virheen tai vian on hänen mietittävä kuinka hän korjaa asian? Virheen tai palvelun voi tarjoutua korvaamaan esimerkiksi uudella palvelulla tai viallisen tuotteen korvaamisella. Jos palvelu ei ole täysin epäonnistunut tai on tapahtunut virhe, esimerkiksi kasvohoidossa silloin voi tarjota hinnan alennusta tai lisäpalvelua. Jos puhutaan tuotteista voi koittaa kaupan purkaa.
Viimeisenä haluan nostaa vahingonkorvauksen. Jos toimintasi aiheuttaa asiakkaalle jonkun vaivan tai vamman olet oikeutettu korvaamaan sen. Esimerkiksi tarjoutua maksamaan lääkärikulut ja lääkkeet. Tämän takia yrittäjällä on hyvä olla vakuutukset kunnossa.
Kosmetologille takuun antaminen työlle on vapaaehtoinen, mutta se tuo palvelulle tai tuotteelle lisäarvoa, ja sen voi huomioida hinnoituksessa. Takuu on myös oiva kilpailukeino.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti